‹ Back to News & articles

Millennium Innovation Forumissa useita maailmankuuluja puhujia — mukana Bellingcatin Christo Grozev

MIF puhujat

Millennium-teknologiapalkinnon kunniaksi järjestettävä Millennium Innovation Forum kokoaa Helsinkiin julkisen sektorin, elinkeinoelämän ja tiedemaailman kansainväliset huiput 25.–26.10.2022.

Bellingcatin toimitusjohtaja ja johtava tutkija Christo Grozev, Googlen ensimmäinen naisinsinööri ja 20. työntekijä, suomalaisjuurinen Yahoon entinen toimitusjohtaja Marissa Mayer, maailman johtava ilmastotutkija Markku Kulmala ja monet muut alojensa huiput keskustelevat 25.–26.10. Millennium Innovation Forumissa, kuinka globaaleja ongelmia voidaan ratkoa teknologian ja innovaatioiden avulla.

Puhujina nähdään myös Bill Gatesin ylistämä Columbian yliopiston tartuntatautiepidemiologi ja professori, AIDS-tutkimusorganisaatio CAPRISAn perustaja Quarraisha Abdool Karim sekä Web 2.0 -uranuurtaja Piilaaksosta Tim O’Reilly. Yksi sessioista on pääministerin johtaman valtioneuvoston tutkimus- ja innovaationeuvoston isännöimä.

Millennium Innovation Forumin juontaa The Economistin toimittaja, The Intelligence-podcastin isäntä Jason Palmer (UK). Lue lisää Bellingcatin Ukrainan sodan huippuasiantuntija Christo Grozevista täältä:

Millennium Innovation Forum järjestetään Marina Congress Centerissä Helsingissä 25.-26.10.2022. Lippuja on saatavilla rajoitetusti. Early Bird -hinta on 340e + ALV (normaali hinta 490e + ALV). Tarjous on voimassa 25.6.2022 asti. Lipun hintaan kuuluu ruokailu.

Miljoonan euron arvoisen Millennium-teknologiapalkinnon voittaja julkistetaan 25. lokakuuta. Palkinnon suojelija on Tasavallan presidentti. Palkinnon jakaa riippumaton säätiö Tekniikan Akatemia TAF.

Lisätiedot osoitteesta http://www.millenniumprize.org/mif

Viestintäpäällikkö (media) Eriikka Käyhkö eriikka.kayhko@millenniumprize.org p. 040 541 48 72

Lipunmyynnin yhdyshenkilö Maija Virmiala maija.virmiala@millenniumprize.org p. 040 704 7000.

Millennium-teknologiapalkinto jaetaan joka toinen vuosi läpimurtoinnovaatiolle, joka parantaa elämänlaatua ja edistää kestävää kehitystä. Ehdotuksia palkinnon saajiksi otetaan vastaan kaikkialta maailmasta. Tänä vuonna tehdyn sääntömuutoksen vuoksi voittaja ei voi olla verovelvollinen Venäjälle tai Valko-Venäjälle.

Partners of the Millennium Technology Prize